Porady i Rekomendacje
-
2009-05-13
-
Najmniej awaryjny samochód
-
Internetowa Platforma Motoryzacyjna mojeauto.pl po raz kolejny opublikowała na swoich stronach raport awaryjności DEKRA. Najnowsza edycja raportu powstała na podstawie badań technicznych ponad 15 milionów samochodów przeprowadzonych przez organizację DEKRA na terenie Niemiec.
Ocenie autorów raportu podlegają usterki z dwóch lat (wrzesień 2006 - październik 2008), dzięki czemu baza przebadanych modeli obejmuje aż 15 milionów pozycji. Wyniki badania są powiązane z przebiegiem pojazdów, a nie ich wiekiem. Możliwe jest więc wzajemne porównanie ze sobą modeli z różnych segmentów. W raporcie uwzględnione są wyłącznie te usterki, które obrazują jakość techniczną pojazdu, a nie są następstwem niewłaściwego użytkowania auta (np. usterki opon).
Na podstawie badań DEKRA opracowany został ranking najmniej i najbardziej awaryjnych modeli. W łącznym zestawieniu, bez podziału na segmenty rynkowe oraz klasy przebiegu, najmniejszą liczbą wykrytych usterek może pochwalić się Ford S-Max, w którego przypadku w 96,1-proc. przebadanych egzemplarzy nie wykryto żadnej usterki. Kolejne miejsca na liście modeli z najmniejszą liczbą wykrytych usterek zajęły Renault Clio III (95,9%), Toyota Prius (94,4%), Mazda 5 (94%) oraz Toyota Aygo (93,2%).
Na przeciwnym biegunie, z największą liczbą usterek znalazły się Mercedes klasa G (tylko 46,4% egzemplarzy nie miało żadnej usterki), Ford Ka (50,1%), Fiat Seicento (50,2%), Fiat Barchetta (50,4%) oraz Volkswagen Golf Cabrio (52,2%).
Najmniej i najbardziej awaryjne modele w poszczególnych segmentach:
Mini/samochody małe:
Renault Clio III 95,9%
Toyota Aygo 93,2%
Mazda 2 91,2%
Renault Twingo 52,3%
Fiat Seicento 50,2%
Ford Ka 50,1%
Samochody kompaktowe:
Toyota Prius 94,4%
Ford Focus 91,7%
Mazda 3 91,6%
Volkswagen Golf/Bora 67,0%
Opel Astra 61,8%
Chrysler PT Cruiser 59,8%
Klasa średnia:
Saab 9-3 88,2%
Toyota Avensis 87,6%
Honda Accord 84,9%
Renault Laguna 66,2%
Volkswagen Passat 65,2%
Alfa Romeo 156 59,2%
Klasa średnia wyższa/klasa wyższa:
Audi A8 89,1%
Audi A6 88,5%
BMW seria 7 87,6%
Volvo S60 74,4%
Volvo V70/XC 70 74,4%
Volvo S80 71,5%
Samochody sportowe/kabriolety:
Mercedes SLK 91,2%
BMW Z4 88,8%
Opel Tigra Twin Top 88,8%
Alfa Romeo Spider/GTV 56,7%
Volkswagen Golf Cabrio 52,2%
Fiat Barchetta 50,4%
Samochody terenowe:
Porsche Cayenne 91,3%
BMW X3 89,8%
Hyundai Tucson 89,0%
Land Rover Freelander 2 64,6%
Jeep Grand Cherokee 64,2%
Mercedes Klasa G 46,4%
Vany:
Ford S-Max 96,1%
Mazda 5 94,0%
Seat Altea 91,6%
Volkswagen Sharan 58,0%
Renault Kangoo 57,1%
Ford Galaxy 56,0%
Pełna lista przebadanych modeli znajduje się na stronie:
www.uzywane.mojeauto.pl/raport_awaryjnosci_dekra_2009
Źródło:
http://autom(...)982.html
-
-
-
Sterowanie i napęd elektryczny
Dodano: 2009-08-31
-
Bosch Rexroth Sp. z o.o. zaprasza do wzięcia udziału w szkoleniu
IndraDrive, CSB/CSH
interfejsy Profibus DP,
CanOpen/DeviceNet, równoległy,
Sercos III
Zakres szkolenia:
* Budowa silników MSK.
* Silniki i układy pomiaru przemieszczenia
* Układy pomiarowe i hamulce
* Budowa napędów HCS.
* Budowa kart sterujących CSB i CSH.
-
czytaj dalej
-
-
-
Pięć dobrych powodów, by zacząć drukować bezprzewodowo
Dodano: 2009-08-24
-
Firma Lexmark International od lat zachęca swoich klientów do korzystania z rozwiązań, które mogą zmniejszyć negatywny wpływ drukowania na środowisko. Jednym z nich jest drukowanie bezprzewodowe. Firma Lexmark postanowiła przedstawić 5 powodów by zacząć drukować bezprzewodowo, w celu przekonania kolejnych użytkowników do tego rozwiązania.
Fakt coraz większej popularności laptopów nie dziwi. Są one bardziej praktyczne, ergonomiczne, potrzeb...
-
czytaj dalej
-
-
-
Błędy przy wymianie turbosprężarki
Dodano: 2009-08-19
-
Częstym błędem przy wymianie turbosprężarki jest tzw. suchy start. Suchy start to nic innego jak uruchomienie silnika z nowo zamontowaną turbosprężarką na niewystarczającej ilości oleju smarującego. Poniżej przedstawiamy kilka faktów i porad dotyczących tego zjawiska.
Najistotniejszą kwestią podczas wymiany turbosprężarki jest to aby instalacja smarowania była dokładnie wyczyszczona, drożna i zalana świeżym olejem a pompa olejowa sprawna. ...
-
czytaj dalej
-
-
-
BIZNES TO NIE TYLKO BIZNES
Dodano: 2009-08-17
-
Świetnie wykształceni biznesmeni w arabskich krajach Maghrebu dają sobie dużo czasu na decyzje. Nie chodzi tylko o kryzys. Tu rządzą inne prawa, inna mentalność. Europejscy partnerzy, chcąc pozyskać kontrahenta muszą pamiętać, że biznes to nie tylko biznes. Jest to spotkanie kultur.
- Europejczyk potrafi kilkanaście godzin zaciekle negocjować, aby nad ranem podpisać kontrakt. Arabowie nie spieszą się z finalizowaniem umów. Najpewnie...
-
czytaj dalej
"));